CV

Arbejdserfaring

Agnetes.dk
Grafisk designer, freelance
2011 –
Kommunikation, formidling, visuel identitet. Opgaver for bl.a. Regeringen, Grundfos, EDN, Sammenslutningen af Danske Scenografer, Coop Trading, Mantra, Saxo.com, Kulturstyrelsen, Madkulturen, E-Types, Region H, Væksthus Sjælland, ICPH, Mensch, Politiken.

Ørsted A/S
Senior grafisk designer
2017-2019
Implementering og udvikling af ny visuel identitet for Ørsted nationalt og globalt. Design af materialer offline, online og til events. Vejledning og godkendelse. Art director på brand fotos, konsulent på indretningsopgaver og ansvarlig for corporate MS Office templates.

Politiken Marketing
Grafisk designer
2008 – 2011
Identitetsdesign, bøger, annoncer, kampagnematerialer, nyhedsbreve, magasinlayout og Flash-bannere til net og lysavis. Eksterne samarbejder med bl.a. World Press Photo, Art Copenhagen, Charlottenborg Kunsthal og Copenhagen Jazz Festival.

BL – Danmarks Almene Boliger
Layouter, vikariat
2007
Organisationsblade, foldere, magasinudvikling.

Børn & Unge
Art director
2006 – 2007
Visuel tilrettelægning af BUPLs fagblad og koordinering med eksterne fotografer og illustratorer.

Experimentarium
Grafisk designer
2005 – 2006
Markedsføring, undervisningsmaterialer, og udstillingsgrafik. I samarbejde med interne og eksterne projektledere havde jeg ansvar for visuel formidling af Experimentariums aktiviteter.

Dvoted.net
Projektmedarbejder
2005
Ansat af Nordisk Råd og Svenska Filminstitutet som koncept-udvikler og ansvarlig for fokusgruppehåndtering. Dvoted.net (2006-2011) var et webforum hvor unge (15 til 20 år) fra hele Norden viste og diskuterede deres film.

Uddannelse

IT-Universitetet
Communication Design – Applied Methods and Techniques
2017
Enkeltfag på kandidatniveau, med fokus på NABC-metoden og design thinking. Kurset er bygget op om hands-on projekter og sigter mod at at klæde deltagerne på til at arbejde med digital innovation i medieindustrien.

Afgangsprojekt, Danmarks Designskole
2004
Redaktionel og visuel konceptudvikling af magasinet ’Antenne’, et kulturtidsskrift for 15-25 årige. Et magasin med afsæt i unges egen kreativitet, identitetsdannelse og kulturelle nysgerrighed. Projektet tog udgangspunkt i teoretiske og empiriske undersøgelser af unges medievaner og -forbrug.

Danmarks Designskole
Linjen for Visuel Kommunikation/Grafisk Design
1998 – 2004
Idéudvikling, idégenerering, segmentering, samarbejde, markedsføring, koncept, designprocesser, projektledelse, skriftlig formidling, semiotik, interaktivitet, kampagne, identitet.

Kunsthøgskolen i Bergen
Udvekslingsophold
Linjen for Visuel Kommunikasjon
2001
Projektleder på tværfagligt brandingprojekt.
Kurser i maleri.

Supplerende uddannelse

Jensen kurser
2012
Online magasiner – fra Indesign til app

Center for journalistisk kompetenceudvikling
2011
PMI projektledelseskursus

Den Journalistiske Efteruddannelse
2004 – 2005
Journalistisk skrivekursus

Øvrigt

Priser
Bull’s Eye i Børsen ’Mest kreative dagbladsannonce, 2. halvår 2008.’

IT færdigheder
Superbruger af både MAC og PC, Adobe CS samt Microsoft Office.

Sprog
Engelsk og skandinavisk flydende i skrift og tale.
Fransk og tysk til husbehov.

Fritid
Yoga, løb, kunstudstillinger, film, bøger, rejser.

Rejser
Damaskus, New York, Madrid, Prag, Lissabon, Ammassalik, Sisimiut, Bergen, Stockholm, Oslo, Barcelona, Hamburg, Paris, Rom, London, Toscana, Mallorca, Marrakech, Helsinki og Berlin, Berlin, Berlin…